Nem vagy egyedül!
Online visszaélések esetén is van segítség
Az online tér a fiatalok életének egyre természetesebb része – ugyanakkor sajnos a veszélyek sem kerülik el őket. Az utóbbi időben egyre több szomorú eset jelenik meg a híradásokban is, éppen ezért nagyon fontos tudatosítani mind a gyermekekben, mind a szülőkben, pedagógusokban, hogy mindig van segítség.
Előadásaim során minden alkalommal bemutatom az alábbi diát, és javaslom, hogy az abban szereplő szervezetek elérhetőségeit helyezzék ki az osztálytermek, folyosók falaira. Tudnia kell minden gyermeknek, hogy nincs egyedül és van segítség!
Szervezetek, akikhez fordulhatnak:
Kék Vonal – 116 000 –Várják a 24 év alatti gyerekek, fiatalok és az értük aggódó felnőttek megkereséseit. Ha segítségre van szükséged hívd őket!
Internet Hotline – egy jogsegélyszolgálat, ahol 8 különböző kategóriában lehet bejelentést tenni interneten elérhető tartalmakról. A szolgálatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala működteti közérdekű feladatellátás keretében 2011 óta, így több mint 14 éves tapasztalattal rendelkezik az online tartalmak vizsgálatában. Az évek során több mint 19 ezer ügyet kezeltek az elemzők.
Biztonsagosinternet.hu – a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által üzemeltetett hotline egy olyan online bejelentőfelület, ahol az interneten talált illegális, káros tartalmakat jelenthetik be a felhasználók.
UNICEF HelpAPP – a fiataloknak készült applikáció a kezedbe adja a segítséget.
Bántanak? Veszélyben érzed magad? Csak egy gombnyomás és segítséget hívhatsz.
Rendőrség – gyanú esetén gyors bejelentés
Szülőként pedig törekedjünk az őszinte, bizalmi, elfogadó légkör megteremtésére. Ha a gyermekünk beszámol egy esetről semmiképp se szidjuk le és ne kezdjünk áldozathibáztatásba. Súlyosabb esetekben forduljunk szakemberhez, aki segít feldolgozni a történteket.
A megelőzés alapja a tájékozottság, a nyitott, őszinte kommunikáció és a tudatos digitális jelenlét.