Kidfluenszerek – Munka vagy móka?

Kidfluenszerek – Munka vagy móka?
2025.02.25.

Médiamítoszok klubbeszélgetés-sorozat 10. alkalom

A „kidfluenszerek” élete első ránézésre játékosnak tűnhet – fotók, videók, ajándékba kapott termékek, csillogás. Ám a valóságban sok esetben inkább a szülők által menedzselt gyerekmunka zajlik, ahol a tartalomgyártás rendszeres kötelezettséggé válik. Az ilyen környezetben felnövő gyermekek számára a privát szféra fogalma elmosódhat: életük nagy része nyilvános, követőik előtt zajlik, miközben ők maguk talán nem is tudják teljesen felmérni ennek következményeit.

Felmerül a kérdés: kinek szól igazán ez a jelenség? A gyermek személyes sikereiről és vágyairól, vagy inkább a szülők ambícióiról, akik a közösségi média lehetőségeit kihasználva építik gyerekük (és gyakran saját) online jelenlétét? Az biztos, hogy a gyerekinfluenszerek világa összetett és számos etikai kérdést vet fel, amelyeket érdemes alaposan megvizsgálni.

A Médiamítoszok klubbeszélgetés-sorozat 10. alkalmán, az NMHH Médiatudományi Intézete szervezésében erről az izgalmas témáról szólt a beszélgetés.

Dr. Veszelszki Ágnes kutatásvezető-helyettes, NMHH Médiatudományi Intézet

Mariann Forgács-Be Social CEO társalapító, ügyvezető, Be Social; szakmai vezető, Online Marketing Akadémia

Dr. Adam Guld, médiakutató, egyetemi docens, PTE

Az est moderátora Prof. dr. Aczél Petra, kutatásvezető, NMHH Médiatudományi Intézet

Megtisztelő volt a felkérés, és öröm volt látni, hogy sokakat érdekelt a téma és megtiszteltek minket jelenlétükkel, figyelmükkel.

Kidfluenszerek

pa20250225nmhh067pa20250225nmhh007

Vissza
© 2022 harmonikusneveles.hu – Minden jog fenntartva