Kidfluenszerek – Munka vagy móka?
Médiamítoszok klubbeszélgetés-sorozat 10. alkalom
A „kidfluenszerek” élete első ránézésre játékosnak tűnhet – fotók, videók, ajándékba kapott termékek, csillogás. Ám a valóságban sok esetben inkább a szülők által menedzselt gyerekmunka zajlik, ahol a tartalomgyártás rendszeres kötelezettséggé válik. Az ilyen környezetben felnövő gyermekek számára a privát szféra fogalma elmosódhat: életük nagy része nyilvános, követőik előtt zajlik, miközben ők maguk talán nem is tudják teljesen felmérni ennek következményeit.
Felmerül a kérdés: kinek szól igazán ez a jelenség? A gyermek személyes sikereiről és vágyairól, vagy inkább a szülők ambícióiról, akik a közösségi média lehetőségeit kihasználva építik gyerekük (és gyakran saját) online jelenlétét? Az biztos, hogy a gyerekinfluenszerek világa összetett és számos etikai kérdést vet fel, amelyeket érdemes alaposan megvizsgálni.
A Médiamítoszok klubbeszélgetés-sorozat 10. alkalmán, az NMHH Médiatudományi Intézete szervezésében erről az izgalmas témáról szólt a beszélgetés.
Dr. Veszelszki Ágnes kutatásvezető-helyettes, NMHH Médiatudományi Intézet
Mariann Forgács-Be Social CEO társalapító, ügyvezető, Be Social; szakmai vezető, Online Marketing Akadémia
Dr. Adam Guld, médiakutató, egyetemi docens, PTE
Az est moderátora Prof. dr. Aczél Petra, kutatásvezető, NMHH Médiatudományi Intézet
Megtisztelő volt a felkérés, és öröm volt látni, hogy sokakat érdekelt a téma és megtiszteltek minket jelenlétükkel, figyelmükkel.